Renault Trafic Electric med 800V teknologi
Den kommende udgave af Renault Trafic Electric får lynhurtig opladning takket være 800V teknologi.

Den kommende udgave af Renault Trafic Electric får lynhurtig opladning takket være 800V teknologi.

Renault har præsenteret deres nye udgave af Renault Trafic E-Tech Electric. Den elektriske varebil får - som den første elbil fra Renault - 800V teknologi, som gør det muligt at lade fra 15-80% på 20 minutter.
Er du en af dem, der overvejer en elektrisk varebil, men synes, det er besværligt med opladning, så er der godt nyt. Renault er nemlig på vej med en ny udgave af deres elektriske Trafic, som får lynhurtig opladning.
Renault Trafic E-Tech Electric er det fulde navn på den elektriske varebil. Og når den kommer i en ny udgave i slutningen af 2026, er det med 800V teknologi. Det betyder, at bilen kan lade fra 15-80% på blot 20 minutter. Det gør, at du er virkelig hurtigt videre, når du er på farten.
Det bliver den første model fra Renault, som får 800V teknologi.

Der er to batterier at vælge mellem til den nye Renault Trafic Electric. Foto: Renault
Den nye Renault Trafic Electric kommer til at fås med to forskellige batterier - og batteristørrelser:
Renault oplyser, at LFP-batteriet ikke har sjældne metaller i sin kemi. Elmotoren er den samme i begge udgaver. Den yder 150 kW - eller 204 hk og har et drejningsmoment på 345 Nm.
Varebilen får desuden både V2L og V2G teknologi. V2L er Vehicle-to-Load og betyder, at bilen kan bruges som strømkilde. V2G er Vehicle-to-Grid og betyder, at bilen kan sende strøm tilbage til elnettet.

Renault Trafic Electric er en meget populær varebil, fordi den er rummelig, men uden at blive al for stor. Den er derfor nem at køre med i byen. Foto: Renault
Den nye Trafic E-Tech Electric er bygget på Renaults såkaldte skateboard-platform, hvor batteri og drivlinje ligger lavt og kompakt under gulvet. Det giver en kort front, et stabilt kørselsindtryk og en mere agil manøvredygtighed i bytrafik. Placeringen af elmotoren bagi frigiver samtidig maksimal plads i varerummet – en vigtig prioritet for håndværkere og transportbrugere.
Modellen produceres på Renaults fabrik i Sandouville i Frankrig og kombinerer moderne design med god ergonomi, øget lastekapacitet og nye sikkerheds- og assistentsystemer.
Den forventes at komme på det danske marked i slutningen af 2026.