100% elektrisk
Renault 4 Electric - moderne nostalgi
Den ikoniske Renault 4 er tilbage – nu som elbil. Renault 4 E-Tech Electric kombinerer retrodesign med ny teknologi og masser af charme.
Renault 4 Electric forventes lanceret i efteråret 2025
Ikonisk og nostalgisk
Renault har endnu en gang ladet sig inspirere af fortiden for at forme fremtiden. Med Renault 4 E-Tech Electric genfortolker de den legendariske Renault 4 i en moderne, elektrisk og praktisk udgave.
Teknologien er opdateret til nutidens krav – både i forhold til komfort, sikkerhed og ikke mindst elektrisk rækkevidde.
Renault 4 E-Tech Electric betegnes som en mini-SUV og får en rækkevidde på op til 400 km. Den placerer sig størrelsesmæssigt tæt på Renault Captur og kombinerer retrodesign med moderne funktionalitet – perfekt til både bykørsel og familieliv.
Lanceringen er planlagt til efteråret 2025, og der er god grund til at glæde sig.
Vil du være blandt de første til at få nyt om priser, udstyr og prøvekørsler? Så skriv dig op allerede nu – og få besked, så snart der er nyt om Renault 4 E-Tech Electric.
DIN TRYGHED
Med Renault 4 E-Tech Electric får du ikke bare en stilfuld og moderne elbil – du får også en af markedets stærkeste garantier. Fabriksgarantien dækker i op til 5 år eller 150.000 km, alt efter hvad der indtræffer først. Det giver dig som ejer tryghed i hverdagen og beskytter mod uventede udgifter.
Den lange garanti er et klart kvalitetsstempel og viser, hvor stor tillid Renault har til bilens teknik og holdbarhed. Samtidig får du ro til at nyde køreglæden og de mange smarte løsninger, som Renault 4 tilbyder.
Uanset om du bruger bilen til bykørsel, hverdagens gøremål eller weekendture, er garantien din sikkerhed for et bekymringsfrit ejerskab. Med Renault 4 E-Tech Electric får du både karakter, komfort og en garanti, der holder hele vejen.
GALLERI
Der er masser af flotte designdetaljer både ude og inde på den kompakte elbil.
Rækkevidde
Renault 4 lanceres som elbil under navnet Renault 4 E-Tech og tilbydes med to forskellige batteripakker – de samme som i den nye Renault 5. Du kan vælge mellem:
Den største interesse forventes at samle sig omkring 52 kWh-versionen, som derfor bliver den første model på det danske marked.
Renault 4 batteriet er fladt og effektivt integreret i bilens bund, hvilket både giver et lavt tyngdepunkt og bedre pladsforhold i kabinen. Det bidrager samtidig til bilens aerodynamik og effektivitet, hvilket har positiv effekt på Renault 4 rækkevidde.
Uanset valg af batteristørrelse bliver Renault 4 electric en praktisk og økonomisk elbil til både bykørsel og længere pendling.
ELEKTRISK YDEEVNE
Renault 4 E-Tech Electric bygger videre på Renaults mangeårige erfaring med elbiler. Producenten har udviklet og produceret egne elmotorer siden lanceringen af modeller som Renault ZOE og Renault Fluence, og denne teknologiske ekspertise videreføres nu i den nye Renault 4.
Renault 4 tilbydes med to elektriske motorvarianter:
Begge versioner har en elektronisk begrænset topfart på 150 km/t, hvilket gør Renault 4 electric velegnet til både by- og motorvejskørsel.
Fordi Renault udvikler og producerer deres egne motorer, kan de løbende optimere ydeevne og effektivitet. Det kommer også Renault 4 E-Tech motor til gode, både i form af rækkevidde og driftssikkerhed.
Opladning
Opladning af Renault 4 E-Tech Electric er både fleksibel og hurtig – uanset om du lader derhjemme eller på farten. Bilen understøtter 11 kW AC-opladning, hvilket gør det muligt at lade fuldt op natten over med en almindelig hjemmeboks. På offentlige DC-lynladere er Renault 4 opladning særligt effektiv:
Dermed kan du oplade fra 15 til 80 % på cirka 30 minutter – ideelt til en pause undervejs.
Via My Renault appen får du fuld kontrol over både ladehastighed og komfort. Du kan følge bilens ladeprogression i realtid, se forventet rækkevidde og planlægge opladning i de billigste timer. Derudover kan du tidsindstille forvarmning af kabinen, så Renault 4 altid er klar – også på kolde morgener.
Renault 4 E-Tech Electric kombinerer effektiv ladehastighed med digitale løsninger, der gør det nemt og komfortabelt at være ejer af en elbil.
Infotainment
Renault 4 E-Tech er udstyret med OpenR Link – et moderne multimediesystem baseret på Google Automotive. Du får en hurtig og intuitiv brugerflade med integreret Google Maps, Google Assistent og adgang til Google Play. Renault 4 multimedie har adgang til mere end 50 apps, og du kan nemt streame musik, podcasts eller hente nye funktioner direkte i bilen.
Systemet understøtter desuden både Apple CarPlay og Android Auto, så du kan spejle din smartphone og bruge dine foretrukne apps på bilens skærm.
Navigationen i Renault 4 E-Tech er optimeret til elbiler via Google Maps. Systemet planlægger automatisk ladestop, hvis du ikke kan nå din destination med den nuværende rækkevidde. Hvis et ladestop er indlagt, forvarmes batteriet automatisk, så du kan hurtiglade mere effektivt.
Renault 4 navigation og infotainment gør det nemt at holde overblikket – både i hverdagen og på længere ture.
Dimensioner
Renault 4 E-Tech er designet med fokus på rummelighed og praktisk anvendelighed. Det flade batteri i bilens bund giver en plan kabinegulvflade og god plads til både passagerer og bagage.
Bagagerummet rummer 420 liter og indeholder et skjult rum under gulvet til opbevaring af ladekabler. Bagsæderne kan lægges ned i 60/40-forhold, og forsædet kan også flades ud, så du får fleksibel plads til længere genstande..
Dimension | Mål |
Længde | 4.160 mm |
Bredde | 1.790 mm |
Højde | 1.570 mm |
Akselafstand | 2.620 mm |
Frihøjde | 181 mm |
Bagagerum | 420 liter |
Prøver du at finde rundt i junglen af forskellige ladeløsninger til de elektriske biler? Fortvivl ikke. Vores motorredaktør forklarer de forskellige muligheder og har samtidig lavet en sammenligning af priserne på de mest udbredte ladeløsninger.
Se videoguiden her - eller læs vores ladeguide.
Find svaret her eller fang os på chat, telefon eller e-mail
Det med småt
Der tages forbehold for pris- og afgiftsændringer samt trykfejl. Bilen kan være vist med ekstraudstyr.
Se prisliste og/eller modelfanen for oplysninger om brændstofforbrug, CO2 udledning og energimærkning.